Sazinies ar mums
Sazinies ar mums
Kas jauns mājaslapu izstrādē? Tendences 2020-2021

Kas jauns mājaslapu izstrādē? Tendences 2020-2021

Veltījām vienu pēcpusdienu tam, lai izrunātu, kas, mūsuprāt, tuvākā gada laikā ietekmēs jomu, kurā strādājam. Lūk, kāds apkopojums mums sanāca.

1. Single Page Application – ātrums ir karalis

Pēdējā desmitgadē arvien lielāku popularitāti iegūst web-aplikācijas, protams, lielākoties tāpēc, ka tās ir ērtas lietotājiem. Piemēram, ja nepieciešams mainīt attēla izmēru, cilvēki biežāk rakstīs Google “resize photo online”, nekā lejuplādēs un iedziļināsies kādā sarežģītā attēlu apstrādes programmā. Tādas populāras vietnes kā Facebook un Netflix darbojas kā web-aplikācijas.
Šobrīd aktuāls ir Single Page Application (SPA) formāts. Pateicoties tam, ka šāda veida aplikācija pārlūkā ielādējas vienreiz, tā lietotājam ir ātrāka. Un laiks, kā zināms, virtuālajā vidē ir ļoti dārgs. Ar SPA viss nepārlādējas katru reizi, kad uzspiežam uz kādas komponentes, tādējādi netērējot mūsu pacietību. Šādi darbojas, piemēram, Gmail un Google Maps, kas nodrošina to, ka tās ir ātras. Un, starp citu, šādu web-aplikāciju izstrādes process un ātrums arī ir daudz efektīvāks.

2. Progresīvās web-aplikācijas jeb Progressive Web Applications jeb PWA

Savukārt, šīs ir hibrīds starp lokālajām (native) un web-aplikācijām, paņemot no abiem pašu labāko. PWA darbojas visās pārlūkprogrammās un ierīcēs, to var instalēt un vismaz daļa tās funkciju darbojas arī bez interneta. Pazīstamākais piemērs, lai izprastu šī tipa aplikāciju, ir Google Docs (tiesa gan izņēmums, jo diemžēl strādā tikai ar Chrome) – tā izskatās un fukcionē kā atsevišķa programma un ar to var strādāt arī bez interneta pieslēguma.
Viens no lielākajiem PWA plusiem ir fakts, ka tās izstrādes process ir ātrāks un līdz ar to arī lētāks. Un vienkāršība ir labs iemesls šim jaunumam tuvāko gadu laikā kļūt par standartu.

3. Dark Mode – pielāgošanās industrijas trendam

2020. gadā pēc atjauninājumiem Apple un Andriod ierīcēs parādījusies iespēja pārslēgties uz Dark Mode – aplikāciju dizaina versiju tumšās krāsās. Lietotāji to lielākoties izvēlas kā baterijas taupīšanas režīmu diennakts tumšajā laikā, kam ir arī citi plusi. Pirmkārt, tas izskatās moderni un liek lietotājam domāt, ka izstrādātājs ir piedomājis pie detaļām. Otrkārt, saudzē redzi, sevišķi izmantojot tumšās telpās, piemēram, guļamistabā pirms gulētiešanas.
Šis varbūt nav supersvarīgs elements, kas obligāti jāņem vērā visiem projektiem, taču noliekam to plauktiņā pie – sīkums, bet patīkami.

4. Fleksiblās vektoru grafikas – nezaudējam kvalitāti

Dažādu iemeslu dēļ grafiskie elementi mājaslapās un aplikācijās ir pakļauti izmēra maiņai. Iespējams, tas notiek, pārējot no vienas ierīces uz otru. Iespējams, nepieciešama optimizācija, lai lapa pārlūkā ielādējas ātrāk. Protams, tas nevar būt iemesls atteikties vispār no grafiskajiem elementiem – virtuālam produktam vizuālais veidols ir ļoti svarīgs.
Tāpēc vektoru grafikas nav tikai šī brīža modes lieta, tā ir nepieciešamība, kas iegūst popularitāti un to saglabās. Tās ir fleksiblas attiecībā uz izmēra maiņu un kvalitātes ziņā lielas izskatās tikpat labi kā mazas.

5. Navigācija īkšķim – ņemam vērā cilvēku paradumus

Mēs ticam, ka labam dizainam nepietiek ar to, ka tas skaisti izskatās uz grafiskā dizainera lielā ekrāna. Tam jābūt nevainojamam arī citās ierīcēs un jāpielāgojas lietotāju paradumiem. Cik dziļi šajā virzienā var rakt? Mūsuprāt, bezgalīgi.
Runājot par jauniem paradumiem, teiciens “rokas stiepiena attālumā” būtu šobrīd jāpārformulē par “īkšķa stiepiena attālumā”. Zināms, ka liela daļa viedtālruņu īpašnieku visvairāk izmanto labās rokas īkšķi, un tas maina veidu, kā tiek būvēti mobilajiem telefoniem paredzētie dizaini. Ja aktīvās detaļas neatrodas vietās, kuras var aizsniegt ar īkšķi, lietotājam rodas diskomforts. Kas varbūt arī ir nieks, taču mēs vēlamies, lai cilvēki ar mūsu virtuālajiem produktiem vienmēr justos maksimāli ērti.

6. Kustīgās saskarnes jeb Motion IU

Šis saistīts ne tik daudz ērtību kā ar acij patīkamu dizainu. Kustīgas, animētas grafikas papildina mājaslapu un aplikāciju funkcionalitāti, padarot virtuālo kaut nedaudz fiziskāku. Plūstošas pārejas starp skatiem, kustīgas datu vizualizācijas, kā arī vienkāršas animācijas rada gluži vai trīsdimensionālu efektu. Vairums lietotāju, starp citu, atzīst, ka viņiem tas palīdz labāk izprast un orientēties lapā vai aplikācijā.
Jā, tas, iespējams, var sadārdzināt un paildzināt izstrādes procesu, taču, ja vēlamies, lai produkts izskatās mūsdienīgi, šis ir virziens, kuru noteikti šobrīd vajadzētu apsvērt.

7. Biometriskās autentifikācijas iespējas – nākotne ir tagad

Sākot ar telefonu, kas atpazīst tavu seju un beidzot ar interneta banku, kuru var atvērt ar pirksta nospiedumu – šīs darbības patiesībā vairs neizraisa lietotāju izbrīnu, tās ir kļuvušas par kārtējo ikdienas ērtību. To mobilo aplikāciju skaits, kas izmanto šīs autentifikācijas iespējas, strauji aug. Ja vēl pirms neilga laika tas bija mazs brīnumiņš, tagad tas jau ir kļuvis par stabilu elementu, kuru jāņem vērā izstrādes procesā.
Labā ziņa ir tā, ka šī tendence patiešām uzlabo aplikāciju drošības sistēmu. Protams, tā arī ir krietna investīcija, taču līdz ar tirgus pieaugumu, tiek prognozēts, ka izmaksas proporcionāli mazināsies.

8. Asimetriski izkārtojumi – šī brīza modes lieta

Lielākā daļa mājaslapu dizaina pakļaujas skrupolozam dizaina būvēšanas procesam, kurā nekas netiek atstāts nejaušībai. Mēs, protams, nenoliedzam to, ka šī loģika ir ļoti svarīga, taču ir gadījumi, kad no tās var atteikties. Ja, protams, tas atbilst zīmola noskaņai – asimetriski un haotiski izkārtojumi ir labs veids, kā izcelties šajā rūpīgi organizētajā pasaulē.

9. Dizains, kas koncetrējas uz datiem

Ir dažādi gadījumi, kad virtuālajam tēlam liela nozīme ir datiem, piemēram, informatīvos projektos vai produktiem, kuru potenciālajiem pircējiem tie ir svarīgi lēmuma pieņemšanai.
Arvien vairāk redzam, ka aplikāciju un mājaslapu dizainā šis faktors spēlē noteicošu lomu – gan būvējot struktūru, gan strādājot pie vizuālās atveides. Turklāt datu vizuālizācijai ir daudz radošu pieeju – tās var būt visiem jau labi pazīstamās infografikas, kustīgas diagrammas, spilgti elementi ar skaitļiem un interaktīvas grafikas.

10. Neformāli teksti draudzīgai komunikācijai

Tekstiem, kā zināms, ir vairākas funkcijas. No pragmatiskā viedokļa skatoties – atvest patērētāju uz mājaslapu un saprotami nodot viņam informāciju. Bet izcili teksti dara kaut ko vairāk – rada sajūtu. Tur, kur šai sajūtai jabūt draudzīgai un siltai, ir iespēja paspēlēties lietām, kas citkārt pakļaujas formālai komunikācijai. Sevišķi šajos laikos, kad arviem vairāk uzņēmumu ir spiesti ieturēt distanci no saviem klientiem.

Raksti

Facebook mainās: Kā izmaiņas ietekmēs lietotājus? Skatīt vairāk
LIETAS, KAS RAKSTURO SLIKTAS MĀJASLAPAS Skatīt vairāk
MĀJAS LAPAS RESPONSĪVAIS DIZAINS – NEPIECIEŠAMĪBA VAI LIEKA IZŠĶĒRDĪBA? Skatīt vairāk
Bizness sociālajos tīklos: iconcept ceļvedis Skatīt vairāk
Cik maksā mājas lapas izstrāde? Skatīt vairāk
Vai zini, ko patiesībā simbolizē BMW, AMAZON, LG un citu populāru zīmolu logotipi? Skatīt vairāk
Mājas lapu izstrādes cena Skatīt vairāk
Mājas lapas izstrāde un tās galvenie posmi Skatīt vairāk
Mājaslapas responsīvais dizains – vēlreiz par svarīgāko Skatīt vairāk
10 svarīgi elementi jaudīgas e-komercijas vietnes izveidošanai Skatīt vairāk
Skatīt vairāk

Kontakti

Satekles iela 2c, Rīga, Latvija, LV-1050

+371 67 288 887

[email protected] © SIA iConcept 2021

SIA “iConcept” 2023. gada 3. aprīlī ir noslēdzis līgumu Nr. SKV-L-2023/198 ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru par atbalsta saņemšanu pasākuma “Starptautiskās konkurētspējas veicināšana” ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes (cookies). Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.