Sazinies ar mums
Sazinies ar mums
Gatavojos uzsākt biznesu. Vai man ir vajadzīga mājaslapa?

Gatavojos uzsākt biznesu. Vai man ir vajadzīga mājaslapa?

Šajā brīdī tev droši vien ir simt un viena cita problēma. Vai tiešām jāiekuļas vēl vienā klapatā, kas prasīs gan laiku, gan naudu? Mēs domājam, ka jā. Pirmkārt, tāpēc, ka uztaisīt mājaslapu nav liela klapata. Otrkārt, izlasi šo rakstu par, mūsuprāt, svarīgākajiem iemesliem, kāpēc tev to vajag.

Ja tevis nav Google, tevis nav vispār

Iedomājies, kāds tev izstāsta, ka pirms 5 gadiem bijis lieliskā makšķernieku veikalā, piemēram, Torņakalnā. Tu atrodies pilsētas centrā, nezini precīzu adresi un vai šī vieta vēl strādā. Pilnīgi loģiski, tavs pirmais mūsdienu cilvēka instinkts ir atvērt Google un pārbaudīt informāciju. Cik liela ir iespēja, ka tu kulsies uz attālu rajonu, ja Google minēto veikalu neuzrādīs pie rezultātiem? Un cik liela tā savukārt ir, ja meklētājā atradīsi kārtīgu šī veikala mājaslapu ar darba laiku un preču aprakstiem? Redz, uz daudziem jautājumiem mēs īstenībā paši varam atbildēt no savas pieredzes, tikai jāzina, ko sev pajautāt.

Google viena pati kā platforma var palīdzēt celt vai gremdēt veselus biznesus. Ja tava topošā mājaslapa nonāks prasmīgās rokās, meklētājvietnes algortimam tā iepatiksies tik ļoti, ka rādīs to rezultātu augšpusē. Arī tad, ja pircējs ieguglēs vienkārši “makšķernieku veikals Torņakalnā”, nezinot veikala nosaukumu. Turklāt parādīs arī darba laiku, atrašanās vietu kartē un telefona numuru.

Mājaslapa vs soctīklu konti

Pieņemsim, ka maksķernieku veikalam ir Facebook konts, kas, protams, ir daudz labāk nekā nekas. Vismaz meklētāja to var atrast, lai arī nekādu papildu informāciju Google neuzrādīs. Bet ja nu tas ir tikai viens no pieciem makšķernieku veikaliem, kas atrodas Torņakalnā un visiem pārējiem ir mājaslapas? Visdrīzāk tu izvēlēsies doties uz to, kuram ir sava mājaslapa, domājot, ka šis ir nopietnāks bizness un tur droši vien būs zinošāki pārdevēji un lielāka preču izvēle.

Lai arī sociālie tīkli ir alternatīva un no tiem atteikties nevajadzētu, mājaslapā, pirmkārt, ir vieglāk orientēties, var kategorizēt pakalpojumu vai preču sarakstus un katalogus, izveidot spēcīgu uzņēmuma tēlu un iegūt svarīgos plus punktus Google algoritmam. Otrkārt, šeit tu pats kontrolē, ko un kādā secībā redz potenciālais pircējs. Protams, Facebook kontā arī var ievietot bildes, informēt par akcijām un izmaiņām darba laikā, taču jārēķinās ar to, ka ziņas vienmēr rādīsies to ievietošanas secībā. Un diemžēl nevar paļauties uz to, ka cilvēki skrupolozi pētīs katru bildīti, ko jebkad esat publicējuši Facebook.

Protams, arī sociālajiem tīkliem ir priekšrocības. Ar to palīdzību var viegli uzturēt attiecības ar pastāvīgajiem klientiem – saviem sekotājiem. Tāpēc uz jautājumu, vai uzņēmumam labāk izvēlēties veidot mājaslpau vai soctīklu kontus, mēs atbildam – abus.

Gatavas atbildes uz klietnu jautājumiem

Tātad atgriežamies pie makšķernieku veikala Torņakalnā. Iedomāsimies, ka tas atvērts jau daudzus gadus un gan īpašnieki, gan pārdevēji labi zina, ko viņiem parasti jautā pircēji. Kādu zīmolu vizuļus pie jums var iegādāties? Vai jūs pārdodat arī preces medniekiem? Vai pie jums var izņemt makšķerēšanas licences? Lūk, šeit mājaslapa var ietaupīt darbiniekiem laiku. Ja atbildes būs viegli atrodamas un lasāmas mājasalapā, šī vienu un to pašu jautājumu plūsma mazināsies.

Vēl labāk būs, ja veikala lapā varēs atrast preču katalogu. 2019. gadā Forbes veica pētījumu par mūsdienu fenomenu, ko saīsināti mārketinga speciālisti sauc par ROBO jeb research online / buy offline, jeb izpēti tiešsaistē, pērc uz vietas veikalā. Viņu aptaujā 81% cilvēku atzina, ka vispirms apskata preci internetā un pēc tam dodas to iegādāties. Jāpiezīmē, ka turklāt 60% meklēšanu sāk tieši ar Google. Tie ir visai iespaidīgi cipari, ja pārkonvertējam tos pirkumos.

Tāpēc vēlreiz pieņemsim kādu hipotētisku situāciju. Potenciālo pircēju interesē rotējošie vizuļi. Viņš meklētājā ieraksta “rotējošie vizuļi”. Pēc šiem atslēgas vārdiem uziet makšķernieku veikalu Torņkalnā, kurā, pateicoties tam, ka telpas neatrodas centrā, ir labākas cenas. Klients visu izpēta un izlasa, taču dodas iepirkties uz veikalu, jo vēlas savus vizuļus apskatīt dzīvē un pakonsultēties ar pieredzējušu pārdevēju. Bingo!

Ilgtermiņa ieguldījums

Laba mājaslapa viennozīmīgi ir ieguldījums ilgākam laikam. Piemēram, makšķernieku veikalam bizness iet no rokas un īpašnieks nolemj tirgot preces arī medniekiem. Ja vietnei ir spēcīga un loģiska struktūra, nebūs problēmu paplašināt produktu klāstu. Tā turpinās iekasēt bonusus, ko tai sniedz Google algoritms, vēl jo vairāk – plus punkti turpinās krāties.

Protams, to, cik vērienīgam jābūt mājaslapas projektam, palīdzēs saprast profesionāli izstrādātāji, ņemot vērā gan uzņēmuma specifiku, gan budžetu. Mazai bodītei, kas koncetrējas uz lokāliem pircējiem, pietiks ar īsiem aprakstiem, bet lielam uzņēmumam ar specifisku produktu klāstu, iespējams, ir vērts ieguldīt pat interneta veikala izveidē. Bet abos gadījumus uz jautājumu, vai vērts veidot mājaslapu, atbilde ir – jā.

Raksti

Facebook mainās: Kā izmaiņas ietekmēs lietotājus? Skatīt vairāk
LIETAS, KAS RAKSTURO SLIKTAS MĀJASLAPAS Skatīt vairāk
MĀJAS LAPAS RESPONSĪVAIS DIZAINS – NEPIECIEŠAMĪBA VAI LIEKA IZŠĶĒRDĪBA? Skatīt vairāk
Bizness sociālajos tīklos: iconcept ceļvedis Skatīt vairāk
Cik maksā mājas lapas izstrāde? Skatīt vairāk
Vai zini, ko patiesībā simbolizē BMW, AMAZON, LG un citu populāru zīmolu logotipi? Skatīt vairāk
Mājas lapu izstrādes cena Skatīt vairāk
Mājas lapas izstrāde un tās galvenie posmi Skatīt vairāk
Mājaslapas responsīvais dizains – vēlreiz par svarīgāko Skatīt vairāk
Kas jauns mājaslapu izstrādē? Tendences 2020-2021 Skatīt vairāk
Skatīt vairāk

Kontakti

Satekles iela 2c, Rīga, Latvija, LV-1050

+371 67 288 887

[email protected] © SIA iConcept 2021

SIA “iConcept” 2023. gada 3. aprīlī ir noslēdzis līgumu Nr. SKV-L-2023/198 ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru par atbalsta saņemšanu pasākuma “Starptautiskās konkurētspējas veicināšana” ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds.

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes (cookies). Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai.