Bizness sociālajos tīklos: iConcept ceļvedis

16.10.2015

Ņemot vērā, cik daudz cilvēku lieto internetu un sociālos medijus (70% ameikāņu lieto Facebook [1], 80% Latvijas iedzīvtāju ir sasniedzami internetā [2]), uzņēmumi nevar atļauties nebūt dažādos sociālajos tīklos. Lai gan jums būtu jāizmanto šo mediju sniegtās priekšrocības, tas nenozīmē, ka jums jābūt visos sociālajos tīklos. Ir svarīgi ieguldīt savu laiku un darbu platformās, kurās jums ir lielāka iespēja sasniegt savu mērķauditoriju un komunicēt ar to. Piedāvājam dažas svarīgākās lietas par mūsdienās populārākajiem sociālajiem tīkliem.

 

FACEBOOK.COM

Facebook ir trešā populārākā vietne Latvijā [3] ar 694 tūkstošiem lielu vidējo dienas auditoriju. Tas ir lielākais sociālais tīkls gan atpazīstamības ziņā, gan lietotāju skaita ziņā. Facebook ir 2 miljrardi aktīvo lietotāju. Tas ir lielisks kanāls, ko izmantot saziņai ar saviem esošajiem un potenciālajiem klientiem. 13 gados Facebook no mazas interneta vietnes, kurā studenti varēja viens ar otru sazināties, ir izaudzis par vietu, kur ikviens var viegli un ātri sazināties ar radiem, draugiem, slavenībām, organizācijām un uzņēmumiem. Šis sociālais tīkls piedāvā plašas iespējas jebkādai organizācijai vai uzņēmumam, tāpēc tas ir labs sākumpunkts jūsu biznesam, neatkarīgi no tā, kādu jomu pārstāvat. Facebook lapas uzturēšana ir vieglāka un sniedz plašākas iespējas nekā citi sociālie tīkli.

TWITTER.COM

Twitter Latvijā vairs nav tik populārs, kāds tas bija pirmsākumos, bet tajā ir 328 miljoni reģistrēti aktīvi lietotāji, un tā ir viena no 10 populārākajām vietnēm Amerikā. Šajā sociālajā tīklā varat publicēt ziņas, kas nav garākas par 140 rakstzīmēm. Twitter piedāvā iespēju publicēt arī attēlus, video, aptaujas un hipersaites. Ņemot vērā Twitter veidu un lietotāju skaitu, šī vieta ir lielisks klientu apkalpošanas kanāls. Piemēram, ja jūs esat sasniedzami šajā sociālajā tīklā un aktīvi tajā darbojaties, jūsu klienti uzmeklēs jūs, lai izteiktu savas sūdzības vai uzslavētu par lielisko servisu. Ja spēsit nodrošināt interesantu saturu, Twitter būs lielisks kanāls, ar kura palīdzību jūsu ziņa varētu ātri sasniegt pat tos, kas neseko jūsu profilam, jo dalīšanās ar ziņām te ir ļoti vienkārša un ērta. Pie savām ziņām varat pievienot tēmturus (hashtag), lai jūsu saturu būtu vieglāk atrast. Lietojot Twitter, ir svarīgi atcerēties par balansu – nedalieties tikai ar savu reklāmu vai hipersaitēm uz jūsu mājaslapu. Dalieties arī ar citu, jūsuprāt, svarīgu un interesantu informāciju, kas nav tikai par jūsu uzņēmumu.

PINTEREST.COM

Šajā uz attēliem balstītajā platformā lietotāji saglabā attēlus, "piespraužot" (pin) tos pie sava digitālā bilžu "dēlīša" (board), kas tiek sakārtots pēc kategorijas. Piemēram, lietotājam var būt izveidots dēlītis, kas paredzēts ēdienam – viņš tajā piesprauž jaunas, interesantas receptes. Viņam var būt arī vēl viens dēlītis, kas, piemēram, ir veltīts fotogrāfijai, kurā piesprauž attiecīgos attēlus. Pinterest piedāvā arī "Rich Pins", ko uzņēmumi var izmantot, lai pie saviem attēliem pievienotu speciālu informāciju, piemēram, svarīgas detaļas par produktu. Katra ziņa, jeb pin var saturēt attēlu vai video. Šīs platformas, tāpat kā Facebook, izmantošana ir ļoti viegla. Tomēr uzturēt savus dēlīšus pareizi organizētus un viegli atrodamus citiem var prasīt laiku. Pinterest vairāk strādā kā vieta, kur tiek pārstāvētas noteiktas nišas, tāpēc šis sociālais tikls neder visiem uzņēmumiem. Populārākās kategorijas te ir "Dari pats" jeb DIY, mode, sports, skaistumkopšana, ēdiens un fotogrāfija.

INSTAGRAM.COM

Tāpat kā Pinterest, arī Instagram ir platforma, kas balstīta uz bildēm un video. Šis sociālais tīkls pieder Facebook, un tajā ir vairāk nekā 700 miljonu aktīvo lietotāju. Latvijā Instagram ir 11. apmeklētākā interneta vietne ar 235 tūkstošiem [4] lielu vidējo dienas auditoriju. Lielākā daļa lietotāju publicē bildes saistībā ar ēdienu, ceļošanu, modi un līdzīgām tēmām. Instagram ir pazīstams ar tā attēlu un video filtriem un rediģēšanas iespējām. Pirms reģistrēt uzņēmumu šajā sociālajā tīklā, jāņem vērā, ka Instagram ir mobilā lietotne, kurā attēlus un video var publicēt un rediģēt tikai no telefona. Dazādiem māklsas nozares pārstāvjiem ir tendence izcelties šajā vietnē, kā arī šī platforma var nebūt jums piemērota, bet tas atkarīgs no nozares, ko pārstāvat. Ir ļoti svarīgi, lai cilvēks, kurš uzturēs jūsu uzņēmuma profilu, spēj saskatīt interesantas detaļas un kaut cik prot uzņemt vizuāli labas un kvalitatīvas bildes. Attēliem tiek pievienoti tēmtuli, lai citi, meklējot bildes pēc noteiktiem atslēgvārdiem, tās varētu atrast.

SNAPCHAT.COM

Snapchat ir vēl viena uz attēliem balstīta mobilā lietotne, kas zināma ar tā pazūdošo saturu. 150 miljoni šīs lietotnes lietotāju var sūtīt bildes un video, kas nav garāki par 10 sekundēm, saviem draugiem un publicēt saturu savos publiskajos stāstos (stories), kas pazūd pēc 24 stundām. Piecos gados šī lietotne ir attīstījusies un piedāvā iespēju sarakstīties ar citiem, attēlu uzglabāšanu, pasākumu publicēšanu. Ņemot vērā, ka te publicētās ziņas pēc kāda laika pazūd, uzņēmumam nav liels spiediens sagatavot perfektas ziņas ar perfektām bildēm un saturu. Te gan jāņem vērā, ka uzņēmuma izveidotos stāstus, kas pieejami 24 stundas, var redzēt tikai tie, kas seko uzņēmuma profilam.

YOUTUBE.COM

Youtube ir video platforma ar vairāk nekā miljardu lietotāju. Cilvēki te var skatīties, augšupielādēt, vērtēt, dalīties un komentēt video. Youtube ir 2. apmeklētākā interneta vietne Latvijā ar 706 tūkstošiem lielu vidējo dienas auditoriju [5]. Šī vietne pieder Google, un vairāk nekā desmit gados daudz kas tajā ir mainījies. Piemēram, tagad lietotāji var pelnīt naudu ar Google AdSense, publicējot savus video. Protams, peļņa iespējama tikai tad, kad video tiek skatīts noteiktu skaitu reižu. Daudziem uzņēmumiem un privātpersonām ir savi kanāli, kurā publicē atraktīvu, interesantu vai pamācošu saturu. Stapr citu, jūsu uzņēmumam nevajag savu kanālu, lai izvietotu reklāmu šajā platformā. Te ir pilns ar vlogeriem, kas tiek saukti par Jūtūberiem (YouTubers), kuri regulāri publicē interesantus video un kuriem ir liela auditorija. Dažādi uzņēmumi mēdz sadarboties ar šiem vlogeriem, lai tiktu reklamēta viņu produkcija vai pakalpojumi.

1 -  http://www.pewinternet.org/fact-sheet/social-media/
2 -  http://www.irlv.lv/2016/2/24/80-latvijas-iedzivotaju-sasniedzami-interneta
3 -  http://www.tns.lv/?lang=lv&fullarticle=true&category=showuid&id=5163
4 -  http://www.tns.lv/?lang=lv&fullarticle=true&category=showuid&id=5163
5 -  http://www.tns.lv/?lang=lv&fullarticle=true&category=showuid&id=5163

Mēs TEV noteikti varam palīdzēt!

Nosūtīt pieprasījumu

A: Dzirnavu iela 135, Rīga, LV-1050   T: +371 6728 8887   M: +371 2230 0307, +371 2643 8629   E: info@iconcept.lv

  • Twitter
  • Facebook
  • Draugiem
© SIA Hostconcept 2017